شادمان تر باشیم

#شادمان تر شویم. شادی به سادگی حاصل می شود، مشکل این جاست که ما اغلب کمتر برای شادشدن فعالیت می کنیم. در این یادداشت به هشت نکته کلیدی برای شادشدن می پردازم. امیدوارم که خوانندگان محترم به هر مورد توجه بیشتری بکنند.

 🌂👟 1- خود را در خانه زندانی نکنید. افسردگی انسان را خانه نشین می کند، بنابراین با کارهایی مانند دیدار از دوستان، گردش در هوای آزاد بیرون از خانه، انجام خرید های ضروری، کتاب خواندن، بازدید از مکانهای دیدنی شهرتان، و دیگر تفریح هایی که نیاز به بیرون رفتن از خانه دارد، خود را سرگرم کنید. به طور کلی در شرایط افسردگی باید خود را به کاری سرگرم کنید، بیرون رفتن از خانه امکان سرگرمی بیشتری را برای شما فراهم می کند.

 😎 2- در معاشرت با افراد بدبین و دلمرده دقت کنید. هیچ یک از اطرافیانتان را حذف کنید اما زمان معاشرتتان را با کسانی که بدبین هستند، غر می زنند و بیشتر انتقاد می کنند تا پیشنهاد محدود کنید. هیچ گاه آن ها را حذف نکنید، فقط مقدار زمانی که با آنها سپری میکنید را کمتر از معاشرت با کسانی بکنید که به شما روحیه خوبی می دهند. قطع روابط خانوادگی یا صمیمانه در دراز مدت اضطراب بیشتری ایجاد می کندهرچند در یک لحظه خیال کنید " اونا رو نبینم راحت ترم!!" واقعیتش این است که آن منفی باف ها اگر خویشاوند شما، دوست قدیمی شما و یا همکارتان هستند بخشی از زندگی شما هستند، حذفشان نکنید ، حذف ارتباط حتی با منفی بافها موجب افزایش غم می شود. پس زمانی را که با آنها سپری می کنید مدیریت کنید. https://t.me/greatlives


 🛏 3- به اندازه کافی و لازم بخوابید. خواب منظم شبانه بهتر از خواب روزانه است. سعی کنید در ساعت معینی به خواب بروید و خودتان را وقتی واقعا بیدار شدید بیخودی به رختخواب نچسبانید.

 💊💉 4- از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنید. بسیاری از داروها تاثیر کوتاه مدتی بر افسردگی دارند، مساله را با رواندرمانی حل کنید. بسیاری از داروها هم اثر جانبی شان ایجاد افسردگی است، با پزشکتان درباره تاثیر ناخواسته داروی تنظیم فشار خون، ضد حساسیت، استروئیدهای ضد آسم و.... که برایتان تجویز کرده است صحبت کنید.


🎡🏝🌽5- تفریح و لذتهای کوچک و بزرگ مهم هستند. زمانهایی را برای استراحت و آرامش اعصاب و آسودگی و لذت بردن از اطراف اختصاص بدهید. 

🍗🥗🥛6- برنامه ریزی غذایی تان را متناسب کنید.                                                                    خانواده ی ویتامینهای ب، ث و آهن احساس شادمانی را در شما تقویت می کنند. کمبودشان هم اختلالات هیجانی را بیشتر می کنند. چرت و پرت و هله هوله گاهی اوقات احساس خوبی به شما میدهند اما غذای شما نیستند، غذایتان را از مواد خوب و مغذی انتخاب کنید. ( سبزیجات، غلات، میوه جات، و گوشت و لبنیات) از همه شان به میزانی که مناسب سن و سالتان است استفاده کنید.              https://t.me/greatlives


 👦🏻👩🏻 7- نقاط قوت و ضعف خودتان را شناسایی کنید، به نقاط قوت تان تکیه کنید و سعی کنید برنامه ای برای بهبود نقاط ضعف تان بریزید. آدمهای شاد به نقاط قوت خودشان تکیه می کنند و کاری به نقطه ضعفها و نقاط قوت دیگران ندارند، مگر زمانی که مدیریت نیروی انسانی را در جایی بر عهده بگیرند. دنبال عیب جویی از دیگران نباشید ، برای پرورش خودتان قدم بردارید.

😀 8- روابط دوستانه تان با دیگران را تقویت کنید. اگر دوستانتان کم شده اند، علت را پیگیری کنید، شاید در انتخابشان دقت کمی کرده اید، شاید هم رفتارتان شایسته نبوده است، کافی عذرخواهی کنید و رفتارتان را تغییر بدهید. و تلاش کنید ارتباطات بیشتر و مثبت تری پیدا کنید. پرخاشگری، عیب جویی و فضولی دوستانتان را از دور شما پراکنده می کند. کمک کردن، مهمانی دادن، فعالیتها و هدف ها و علاقه های مشترک پیدا کردن موجب دوام روابط دوستانه میشود.

 زینب عابدینی رواندرمانگر9052377472 www.zabedini.com ، https://t.me/greatlives

/ 0 نظر / 17 بازدید